maandag 18 mei 2015

CV

Neen, niet "curriculum vitae", maar wel Cycle Vision: de jaarlijkse bedevaart van ligfietsers van alle slag naar Venray in Nederland. Alleen is het nu uitgebreid tot alle soorten fietsen en dat vind ik nog veel beter.

Ik ken het al jaren, maar tot nog toe bleef het bij "ooit bij te wonen". Het is namelijk zo dat CV tot nu altijd samenvalt met examens van de lieverds. Ik ben papa voor alles, dus is het mijn verantwoordelijkheid om ze hierbij mentaal bij te staan, toch?

Nu is dochterlief afgestudeerd (al twee keer eigenlijk: ze heeft twee diploma's) en zoonlief is wellicht oud (en wijs?) genoeg om even alleen te kunnen zijn, dus zit CV er deze keer wel in. Temeer omdat ik een vriendelijke uitnodiging kreeg om over de Orca te vertellen... Twee keer dan nog: "en daarom rijd ik met een Orca"! Daarop kon ik geen neen zeggen.

Daarom rijd ik met een Orca

Er is dus een extra motivatie om daarheen te trekken. Met de Orca, dat spreekt voor zich.

Gent - Venray: 200 km volgens Google Maps. Prima te doen en vooral: de kans is groot dat ik niet de enige zal zijn die vanuit Vlaanderen naar Venray trekt, dus we zullen het wellicht in konvooi doen.

Het wordt meteen met alles erop en eraan: op de biker camping en van vrijdag tot maandag.

Zoals Paul al liet weten: de organisatie ziet het groter dan voorheen en dat kan prima worden. Ligfietsers zijn tenslotte geen select clubje, maar gewoon fietsers, zij het met een iets afwijkende vorm van fiets.

Tot slot nog een vraag aan de medebloggers: indien er interesse voor is, kan de organisatie voorzien in een meeting point, zodat we het urenlang over blogs kunnen hebben. Wie dat (ook) ziet zitten, geeft me maar een seintje.

16 opmerkingen:

  1. Meetingpoint: leuk. Ik ben voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk, moeten we doen. :-)

      Verwijderen
    2. Verzoek om een hoekje te reserveren is naar de organisatie verstuurd. Praktische afspraken volgen later wel.

      Verwijderen
    3. Lijkt mij ook leuk elkaar eens te ontmoeten.

      Verwijderen
    4. Mag Kampeerwijzer ook aansluiten?

      Verwijderen
  2. Over Blogs hebben ??? Tijdens Cycle Vision ???

    Vaak lees ik over wat een "echte velomobielrijder" is en meestal gaat het dan om opscheppen over het aantal afgelegde kilometers. Ik stel dat je op zijn minst een incomplete velomobielrijder bent als je niet eenmaal tijdens Cyclevision zelf op de baan een wedstrijd hebt gereden, van die actie hebt geproeft, er midden tussen in hebt gereden.

    Nou en dat de DF's en Milans je links en rechts om de oren vliegen.....die zijn saai en oninteressant, iedereen weet al dat die snel rijden. Alles wat geen DF of Milan is en toch op die baan rijdt, dat is pas interessant :-)))

    Woorden zijn waardeloos......acteer......laat maar eens wat zien..... lol !

    Ook jij Jan.....aandrijf accu tijdelijk inleveren bij de wedstrijdleiding, transponder halen en gaan met die banaan :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je dan alleen 'een echte vm-rijder' als je aan wedstrijden mee doet?

      Ik kijk naar je uit Quezzzt :-)

      Verwijderen
    2. Heb ik gezegd dat je een "echte" vm-rijder bent als je aan wedstrijden mee doet ? Nee.

      Ik trek enkel in twijfel of je wel een "echte" velomobielrijder bent als je je alleen beperkt tot het wegrijden van veel kilometers....

      Ik zeg dat als je daar op Cyclevision tijdens een wedstrijd bent met een velomobiel, waarom kijk je dan toe ?????? Rijden is toch wat een "echte" velomobielrijder maakt ? Ga rijden !

      :-)))))

      Verwijderen
    3. Niet iedereen heeft een wedstrijdmentaliteit. Laat mij maar een 'incompetente' velomobielrijder zijn dan.

      Verwijderen
    4. Ik zal de toerrit downloaden en één van de twee ochtenden de regio rond Venray verkennen. Wedstrijden: ik supporter wel. Mocht ik meerijden, dan wil ik een kans maken om vooraan te eindigen. Met een Orca kan dat enkel indien ik alleen op de baan ben...

      Verwijderen
    5. @Quezzzt: Ik rijd niet mee met wedstrijden, omdat ik totaal ongeschikt ben voor het rijden van wedstrijden. Met een HB van 7,5 maak ik weinig kans tegenover kerels die waarschijnlijk met een dikke 9 rondrijden. Komt nog eens bij dat ik op vrijdag al een dikke honderd km met een XS vol met kampeerspullen heb gereden, ook niet echt een optimale voorbereiding voor een goede wedstrijd. En ik wil op zondag ook weer terugfietsen.
      Al met al ben ik dus echt wel een echte velomobielrijder door gewoon 'lekker op te scheppen' (waarom noem jij dat eigenlijk opscheppen.....?) over mijn echte gereden afstanden met echte kilometers.

      Verwijderen
  3. Hallo Jan,

    Een meeting point voor bloggers lijkt me inderdaad een prima idee, leuk om mede bloggers eens IRL te ontmoeten!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afspreken om het over de blogs te hebben, terwijl je alles op de blogs al kan lezen lijkt me nogal "raar".
    Maar elkaar in ril eens zien daarentegen. Zo weet ik dat ik vorig jaar daar enkele bloggers zowat tegen het lijf moet zijn gelopen. Alleen stond het niet op ons voorhoofd geschreven.
    Of ik er dit jaar bij ga zijn is een zeer open vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jawel ik ben er ook.
    Al Is het zonder velomobiel.
    Leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen