woensdag 17 juni 2015

CV voorbereiden

Het komt er eindelijk van: dit jaar ga ik naar Cycle Vision. Elke keer dacht ik: "ja, ik wil er wel naartoe," maar elke keer weer kwam er iets tussen. Vooral: CV viel telkens tijdens de examenperiode van de kinderen.

Deze keer is de oudste al afgestudeerd en de jongste zijn examens eindigen op donderdag 18 juni, dus dat is geen bezwaar. Daarenboven kreeg ik vanuit de organisatie het verzoek om een lezing te geven. Dat kon ik niet afslaan, dus vertel ik over "en daarom rijd ik met een Orca". Redenen genoeg om te gaan.

Venray ligt op 200 km van Gent en dat is met de Orca mooi haalbaar op één dag. Zoals ik al vaker deed, zal ik ook deze keer kamperen: de inschrijving hiervoor is al achter de rug. Misschien slaag ik er voor het eerst in om die 200 km grens te overschrijden. Tot nu is de langste dagafstand 193 km (vorige zomer, van de omgeving van Mont Saint-Michel naar de Morbihan, in het zuiden van Bretagne).

Wat nu rest, is CV voorbereiden.

De trip en het kamperen voorbereiden, houdt niet veel in: gewoon de checklist aflopen en alles klaarleggen en inpakken. Hier en daar rest wat twijfel, zoals: welke tent neem ik mee?
Wordt het deze?


Of hou ik het wat bescheidener?

 
De eerste is ingepakt ongeveer zo groot als de Orca, dus die keuze is niet zo moeilijk.
De dikke of de dunne slaapzak?





Tja, zondag wordt het zomer en die dikke neemt zowat de hele bagageruimte in. Ook weer niet zo moeilijk.
 

Hoogstwaarschijnlijk wordt het de uitgebreide reisconfiguratie, met de Radical Cyclone. Dat geeft net wat meer ruimte om de spullen mee te nemen. Daarenboven kan ik er makkelijk de wielen afhalen, waardoor de fietskar getransformeerd wordt in een reistas.

De andere voorbereiding is het gevolg van de uitnodiging: de lezing dient voorbereid te worden. Dat is geen routine, want het is voor mij een eerste. Wat kan en zal ik vertellen, hoe pak ik het aan? Dat is mijn kant. Hoeveel volk zal er zijn? Wat verwachten de toehoorders ervan? Dat is de andere kant. Spannend...

Ook om naar uit te kijken zijn de vele ontmoetingen met andere bloggers, met velomobielrijders, ligfietsers, ... Ik vrees dat twee dagen te kort wordt, vooral omdat mijn lezingen telkens midden in de dag vallen (vanaf 12u30 op zaterdag en vanaf 13u30 op zondag). Kom maar naar het Wielercafé (zaterdag om 12u30) of de Velozinezaal (zondag om 13u30), zodat ik het niet aan mezelf moet vertellen. Dat is niet zo interessant, want ik weet het allemaal al...
Tussendoor wil ik de streek nog even verkennen, waarbij ik twijfel tussen de 55 km-tocht (meer zekerheid om tijdig terug te zijn voor mijn eigen lezing) of de 82 km (beetje meer streek bekijken). Wie weet, wil iemand mee rijden.

Tot op CV!

5 opmerkingen:

  1. Jan je zult minimaal 1 toehoorder hebben zaterdag ;) tot dan.
    Ik ben aan het nadenken over een (E)Orca, vandaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ik zal je, geheel onbevooroordeeld, mijn mening geven. Hopelijk maken we er met zijn allen een fijn gesprek van.

      Verwijderen
  2. Helaas ik zal er niet bij kunnen zijn i.v.m. andere verplichtingen.
    De belangstelling in de E-Orca blijft hetzij op een iets lager pitje.
    Veel succes met de lezingen Jan.

    Greenmachinist

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met de lezing. Ik kijk al uit naar de weergave ervan op je blog of elders.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer, gaan spreken in het openbaar.
    Suc6!

    BeantwoordenVerwijderen