vrijdag 26 februari 2010

up tempo

Om aan de overeenkomst te voldoen, moet ik gemiddeld één keer per week naar het werk fietsen. Deze keer was dat op woensdag. Zacht weer, iets meer wind (windkracht 3 tot 4) uit zuiden tot zuidwesten, bewolkt met opklaringen en een grotendeels droge weg.
De bandendruk had ik de avond ervoor bijgesteld: 6 bar achteraan, 5 vooraan. De reserveband, die lek was (zie een vroeger bericht), is ondertussen geplakt.

Wat ondertussen ook duidelijk geworden was, is dat de leverancier vermoedelijk al héél lang zijn Sigma-tellertjes liggen had: batterij was leeg. Ze gaf nog 2,6 V (onbelast) in plaats van 3 V. De fietsenwinkel treft hierin geen schuld, want ze waren pas geleverd. Er vertrok dus een berichtje naar de winkel, die meteen de invoerder contacteerde. Op zich is dat niet erg, maar voor een nieuw toestel kan volgens mij dit niet.

Goed. Onderweg dus. Ik ben op zoek naar een betere, vlottere en comfortabeler verbinding. De laatste keer in het weerkeren bleek de linkeroever véél beter te liggen (Trekweg in Merelbeke/Zwijnaarde), enkel de verbinding vanaf Zwijnaarde tot thuis moest ik nog even uitdokteren. Nu reed ik van thuis naar Ledeberg en vandaar nam ik de Hundelgemse Steenweg tot aan de Ringvaart. Die volg ik dan tot aan de fietsersbrug in Zwijnaarde en zo kom ik op de Trekweg. Dit gaat vlot en de weg ligt er goed bij. Eén nadeel: het fietspad langs de Hundelgemse Steenweg helt flink af, waardoor de trike voortdurend schuin hangt.

De heenrit werd afgelegd aan een gemiddelde van 23 km/u op de teller. Gezien de windkracht en -richting is dat al niet slecht ! In het weerkeren slaagde ik erin om de hele afstand in één uur af te leggen. Het gemiddelde lag dan rond de 25 km/u, met enkele onderbrekingen om wat bij te stellen, de jas uit te doen (veel te warm), de muts in de fietstas te stoppen, de handschoenen erbij... In de andere richting reden mannen op koersfietsen, met een bivakmuts, dikke handschoenen. Ze zagen er echt gelukkig uit...

Tot slot nog een beeld van de rit langs de Schelde


Geen opmerkingen:

Een reactie posten