donderdag 10 juni 2010

fietsen aan zee

Mijn ouders zitten een week aan zee, in een mooi appartement aan de dijk in Oostende. Dat was een gelegenheid om mijn geboortestad nog eens te bezoeken. In de voormiddag reed ik gezellig kriskras door het centrum en de haven.
Bij het Mercatordok reed ik over dit schitterende fietspad:


Het tweerichtingsfietspad is grosso modo even breed als de straat ernaast ! Rond het station was de infrastructuur iets warriger; hier ligt een fietspad, daar dan plots weer niet... Maar dit pad, zoals je het op de foto ziet, vond ik echt wel de moeite.

In één moeite dokkerde ik ook het staketsel op, tot aan de Beaufort, helemaal op de kop.


Vroeger, toen we elke zomer een paar maanden op vakantie waren bij oma, hoorde een wandeling naar hier bij het vaste traject. Zwaaien naar de in- en uitvarende zeil- en vissersboten, zoeken naar rondzwevende kwallen, krabben zoeken, ... De zee blijft haar aantrekkingskracht behouden.

In de namiddag reden we tot aan Nieuwpoort, achter de dijk door, en via het knooppuntennetwerk terug. Aan dat netwerk mangelt nog heel wat. Vanaf punt 12 tot 16 en dan naar 52 (Westende - Leffinge - Raversijde) rijd je de hele tijd over smalle wegen, zonder fietspad, met redelijk wat verkeer. Dit is niet het mooiste fietsgedeelte in West-Vlaanderen ! Rond Wilskerke reden we op een nagelnieuwe weg, waarbij ook weer geen fietspad te vinden was. Rekening houdend met het feit dat deze route deel uitmaakt van het knooppuntennetwerk, vind ik dit onbegrijpelijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten