zondag 19 september 2010

wegbeheer

De voorbije week was het duidelijk dat de zomer op zijn laatste benen loopt: bij het vertrekken naar het werk, zo rond 7u, schemert het nog, de temperatuur is al wat lager - deze week rond 8° C - en flink nevelig. Tegen het moment dat ik in Zwijnaarde aan de Schelde kwam, brak de zon wel elke keer door en dan is het schitterend fietsen ! Zo schitterend dat ik er deze week toe kwam om twee keren naar het werk te fietsen. De streamer doet wellicht weinig aan de snelheid, maar maakt dat de ochtendkou me niet bereikt en lijkt bij tegenwind wel wat te effect te hebben, in die zin dat ik er niet zoveel van merk.
Donderdag, tijdens de terugrit, had ik een stevige rugwind en dat merkte ik wel: de kruissnelheid op de dijk lag weer boven de 30 km/u, eerder rond de 32 km ! Een keer aan Zwijnaarde voorbij de fietsersbrug kom ik weer in de bebouwde kom, met veel kruispunten, slechtere wegen en verkeerslichten en dan zie ik op de computer de gemiddelde snelheid steevast naar beneden duiken.
Aangezien één van de doelen is om het tanken met de auto tot maximum één keer per maand te beperkten (ik doe zo'n 1300 km met een tankbeurt), is dat mooi meegenomen.
Ik schreef in een vroeger bericht dat aan die Scheldedijk werken uitgevoerd werden en dat ik niet echt gelukkig was met de (non-)communicatie van de bouwheer. Nu zijn die werken eindelijk voorbij en is er een schitterend geasfalteerd eind bijgekomen. Een eind verder, zo ergens op de grens tussen Eke en Gavere, werden in het voorjaar gelijkaardige wegenwerken uitgevoerd. Aangenaam fietsen, maar de wegbeheerder is iets vergeten:

Scheldeoever Gavere, zicht richting Gavere

Dit is het zicht richting Gavere (linkeroever, Schelde dus aan de linkerzijde).

Scheldeoever Gavere, zicht richting Eke

De andere richting: ook de linkeroever, maar stroomafwaarts.
Best grappig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten