zaterdag 23 oktober 2010

Murphy

heeft weer toegeslagen.
Na informeren her en der was de knoop doorgehakt...dacht ik. Naafdynamo FH-C811 met bijhorende velg. Shimano Benelux voert dit product niet, dus moest een buitenlandse leverancier gezocht worden. Via het Duitse velomobielforum werd een Oostenrijkse webshop (bikeshoponline.at) gevonden. Zondag stuurde ik een bericht om naar de levertijd te informeren: dat zou een 5-tal werkdagen zijn. Niet op stock, want te weinig vraag. Na wat rond te snuffelen voor een betaalbare en toch voldoende stevige en brede velg, besloot ik vandaag te bestellen.
Daar kwam Murphy aan ! De naaf stond niet meer op de site en op mijn ongeruste mail kwam de bevestiging: niet meer leverbaar. Ik had nattigheid gevoeld, want op een Duits forum was al vermeld dat één winkel de restvoorraad van Shimano Duitsland opgekocht zou hebben...

Terug naar af

Of de steven wenden naar het zuiden: in Frankrijk deze keer. Ik stak daar mijn licht op en wacht op antwoord. De prijs ligt aanzienlijk hoger (€ 130 tegenover 99), maar er wordt daar wel melding gemaakt van de noodzakelijke bijhorende bedrading en stekkers. We zullen zien dus. De verzendingskost vanuit Frankrijk is ook niet van de poes: maar liefst € 30 ! Helaas vond ik geen alternatieven.

Eens de dynamo geleverd is, volgt de velg. De keuze viel op de Mavic XC 717; een velg specifiek voor schijfremmen. Het achterwiel van een trike is ongeremd en een velg voor schijfrem heeft geen wangen voorzien voor remmen, dus dat lijkt een mooie combinatie. De velg is ook breder dan de Alex DA16 die er nu op ligt en dat biedt dan weer alternatieven op het vlak van de banden.

Geen batterijverlichting, want batterijen raken leeg als je dat het minst kunt gebruiken en zijn niet goed voor het milieu. Geen zijloper, zoals nu, want de weerstand is toch hoger én het ding maakt lawaai, zo naast je oor.

Gisteravond merkte ik tijdens het fietsen plots dat ik de remhendel tot tegen de greep kon trekken... Weer iets om na te kijken. Fietsen houdt een mens wel bezig !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten