donderdag 18 november 2010

zonne-energie

Het is niet echt het seizoen ervoor, maar goed: ik vond nog een beeld dat het publiceren waard is. In de speurtocht naar manieren om stroom te genereren op de fiets, zag ik een schitterend voorbeeld van de integratie van fotovoltaïsche cellen in een velomobiel. Dat is meteen een mooie illustratie van wat een belemmering is om dat op een trike te realiseren: geen dak... Wat wel te overwegen valt is een constructie boven de bagagedrager, indien er genoeg oppervlak kan gecreëerd worden om voldoende stroom en spanning te genereren.

Go One 3 met zonnecellen
De beelden die ik van deze velomobiel vond, toonden een schitterend exemplaar. Binnenkort begin ik aan de veranderingswerken in mijn stroomvoorziening. Wordt vervolgd !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten