zaterdag 8 januari 2011

wat probleempjes

Vanavond wil ik met de Gentse Liggers een eindje rijden, maar gisteravond, na de rit, merkte ik dat de fiets die toch niet zonder schade doorstaan had:
  • de rechterband was weer lek. Vermoedelijk was de vervangbinnenband niet zo goed hersteld.
  • mijn vlagje ligt ergens in Gent. Tijd voor een nieuwe vlag dus, maar da's niet zo dringend, gezien de gemengde meningen over de zin of onzin hiervan.
  • erger: de herstelling van de Streamer heeft het net geen jaar uitgehouden. Kort na de aanschaf diende ik de bevestiging tussen de koepel en de steunen (velcro aan beide kanten) opnieuw te lijmen; nu heeft de toen gebruikte Powertape het opgegeven. Het gevolg: een klapperende Streamer die steeds verder loskomt.
Dus vandaag moet de binnenband gewisseld worden - misschien leg ik er meteen de Marathon + weer op - en moet de Streamer hersteld raken. Om je een idee te geven: hier zie je wat er gebeurde. De lijm die de tape met de koepel verbindt lijkt vergaan. Het enige wat overblijft is een wit poeder. In bovenaanzicht geeft dat het volgende:


Van wat dichter en onder een andere hoek zie je dit:


Dat wordt dus de Streamer eraf halen, de tape verwijderen (hopelijk lukt dat vlot)  en nieuwe erop kleven. Met dit weer is zo'n stroomlijn wel handig.

De rest van de fiets heeft een flinke poetsbeurt nodig.

2 opmerkingen:

  1. Ik zou 't eens met polymeren-kit proberen Jan, dat is de beste 1 componentenlijm die ik ken. Ook blijft die rubber-achtig dus dempt trillingen...
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen