dinsdag 1 november 2011

wegkwaliteit

Soms voel ik me een echte Flandrien: strijdend tegen de elementen, maar vooral tegen de onwaarschijnlijk slechte staat van het wegdek. Ik mag me gelukkig prijzen dat eFAW uitgerust is met een (primitieve) vering, waardoor de oneffenheden toch beter verteerd worden dan met de Gforce.

Nog even ter illustratie: vanmorgen was het een mooie foto-ochtend, dus nam ik mijn fototas op de rug, haakte het toestel aan mijn schouder en zocht naar een goede hoek om bovenstaande bewering te illustreren met pakkende beelden. Ver moet ik daar niet voor gaan: 20 meter is voldoende.
Om de hoek maakte ik de volgende foto.

Koningsdonkstraat, Gentbrugge
Deze hindernis neemt eFAW aan maximum 15 km/u. Een hogere snelheid is onverantwoord: dan dribbelt het achterwiel heen en weer en dokkeren de voorwielen over het wegdek. Naar mijn gevoel staat de hele velomobiel quasi dwars op bepaalde momenten !

Enkele weken geleden vond ik de tijd om een poging te ondernemen om dit evenement op film vast te leggen. De toegepaste methode: de camera (Lumix TZ1 met beeldstabilisatie) in mijn linkerhand buitenboord houden om zo de ergste schokken op te vangen. Niet echt professioneel, maar het geeft toch een indruk. Het gaat om hetzelfde stukje als op de foto, maar in omgekeerde richting afgelegd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten