zaterdag 31 december 2011

evolutie

Ik bekeek nog even het beeld bovenaan de blog. Dat was mijn velomobiel in de staat zoals toen ik hem net gekocht had.
Ondertussen is er één en ander aan verbouwd; sommige zaken onderhuids, sommige zichtbaar. De meest ingrijpende wijzigingen zijn aan de buitenkant onmerkbaar (elektro-aandrijving), maar een aantal andere vallen wel degelijk op: het Flevobike velomobieldakje in het bijzonder. Let ook even op het Fibre Flare achterlicht en de Cyo T koplamp. De bult tussen de spiegels is een extra stroomlijn/afscherming voor de Cycle Analyst. Die laatste is wat mij betreft een must voor wie een elektromotor monteert !
Dus ging eFAW gisterenmorgen gewillig mee voor een fotoshoot onder een stralend zonnetje. Eén van de beelden zal binnenkort bovenaan de blog prijken.


Een andere evolutie: dinsdagavond maakte ik de versnellingsnaaf gedeeltelijk open en goot wat olie (Sturmey Archer Bicycle Oil) in de naaf, langs een opening bij de as. Gisteren merkte ik dat de olie resultaten had: het vogeltje was verdwenen. Toch moet de naaf volgende week binnen: een Nexus naaf is niet voorzien voor oliesmering, dus moet die degelijk nagezien en gesmeerd worden. Daar heb ik het nodige materiaal niet voor in huis.

Ondertussen is de nieuwe velg onderweg. Alles hangt nu af van hoe lang de besteltermijn voor de spaken wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten