maandag 5 december 2011

geen vrijdag, niet de dertiende

km: 4000

Maar toch een slecht begin van de week.

Deze morgen rond 7u maakte ik me klaar om naar het werk te vertrekken.
  • Accu voor e-motor aankoppelen. Check. Maar de Cycle Analyst besloot in setupmodus te schakelen en wilde er niet uit. Geen tijd hiervoor.
  • Schakelaar voor boordelektriciteit. Check.
  • De batterijen voor het (tijdelijke) 7,2 V systeem voor de Cyo koplamp waren net geladen, maar toen bleek die lamp het niet te doen. Geen spanning, geen check. Geen nood: in de neus zitten nog twee lampen die werken op de 12V accu, dus dat ging wel.
  • Achterlicht aan. Check.
  • Knipperled aan linkerspiegel. Check.

Toen kon ik aanzetten. Na 50 m kom ik aan een verschrikkelijke kasseibaan, waar ik hooguit 15 km/u kan rijden. Plots ging eFAW dwars. Dat kon ik even corrigeren, maar toen begon het linkerwiel verwoed heen en weer te slaan. Niet meer "check", maar "no go". De kopstanglager van de stuurstang was losgekomen. Met een tang klemde ik die weer vast. Een eindje verder was het hetzelfde scenario, dus keerde ik eFAW huiswaarts.

Thuis haalde ik het wiel eraf en maakte de kop goed vast. Daarna kon ik weer vertrekken, maar als voorzorg nam ik een stevige tang mee.
Anderhalve kilometer verder kwam de lager weer los. Dit was hopeloos, dus keerde ik maar weer, want zo'n defect aan meer dan 30 km/u wil ik niet meemaken. eFAW staat nu thuis: de kopstanglager moet vervangen worden.

Het resultaat is dat ik met de auto naar het werk moest rijden. Bah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten