dinsdag 24 januari 2012

regen

"Het regent bijna nooit"(.nl)...

Sinds eind oktober of begin november is eFAW uitgerust met het velomobieldakje van Alleweder. Sindsdien hoop ik op een heuse stortvlaag om te weten of het dakje me afdoende beschermt.
Het is nu eind januari, veel te warm voor de tijd van het jaar en vooral veel te droog: ik wacht nog steeds op die flinke bui !
Het dakje houdt het merkbaar warmer (te warm voor de tijd van het jaar), knusser (niet te knus...) en het zicht is amper beperkt. Maar het wil maar niet regenen ! Wat miezeren, ja, dat wel en één keer had ik een sneeuwbuitje onderweg, maar zo'n echte, flinke onweersbui die dan ook nog eens lang aanhoudt; een plensbui die straten blank zet; blaasjes regenen, neen, nog geen enkele keer !

De openingen voor de stuurstangen zijn al een tijdje afgedicht met rubberflappen, om spatwater buitenboord te houden, maar er staan geen plassen die naam waardig ! De aanpassingen zijn gedaan om het vizier op een goede afstand te houden, maar...

Ik wil regen, véél regen ! En dan hopen dat alle afscherming werkt zoals bedoeld...

3 opmerkingen:

  1. hoi jan

    als je regen wil had je hier moeten zijn
    de laatste dagen ging het hier flink te keer en de wind kreeg je er ook nog bij

    groeten, andre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had vorige week meer geluk.
    Zelf een camion die vriendelijk een hoos water deed opspatten om de waterdichtheid te testen.
    Mijn bovenlichaam was nat maar verder viel het mee.
    Ook straten die een beek vormden kwam ik tegen. Dus plassen genoeg.

    Je moet misschien eens naar gavere komen, of wacht eens... je werkt daar ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De weergoden zijn gisteren toch al een beetje tegemoet gekomen aan mijn wensen: er vielen zowaar druppels uit de lucht. Niet met bakken tegelijk, eerder wat flinke motregen, maar het was toch natter dan ik al ooit meegemaakt heb de voorbije maanden. En ja: vorige donderdag was ook niet mis, maar toen zat ik op de trein...

    BeantwoordenVerwijderen