maandag 12 maart 2012

met eFAW was ik er al

Dit was aangekondigd: als gevolg van wat akkefietjes met eFAW ging ik vandaag met de Trek naar het werk. Dat verliep zoals ik verwacht had: over de enkele afstand doe ik maar liefst een half uur langer !
Eerst moet ik even het voertuig van vandaag presenteren:
Leve de velomobiel dus.

Anderzijds zit op de Trek een degelijke stuurtas en daardoor is de DSLR - die ik meestal niet bij heb op forenstochten - snel paraat. De schitterende ochtend was weer aanleiding om wat plaatjes te schieten. Nog meer vertraging...

Eenzelfde beeld 's morgen en 's avonds.

Sluis Merelbeke rond 7u
Dezelfde sluis rond 17u30

En dan nog een zicht op wat een veldweg zou moeten zijn.


Gelukkig is het op de dijk wat droger.

Op het programma deze week: morgen met eFAW naar het werk, woensdag wordt het een combinatie trein/Birdy en donderdag weer eFAW.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig woord "veldweg"!
    En dan pas te hebben moeten lezen hoe iemand uit de IT 't heeft over "iets renamed te hebben"...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben ze in Nederland dan geen veldwegen, Mick?

      Verwijderen
  2. Informatici vormen een sekte, met een eigen jargon dat lijkt op Engels met de Nederlandse taalstructuur. Ze parsen, mergen en builden dat het een lieve lust is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eh, nee hooguit landweg(etjes) Hilde. Vroeger ook een 'veldwachter Bromsnor', in de serie 'Swiebertje'...
    @Jan; Knap overdreven die leenwoorden vaak. Laserprinter? Waarom geen (inkt-)straaldrukker? Dirigent? maatslager! Yoghurt? karnevla! Acupuncturist? naaldchinees!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mick, een inkjetprinter (inktstraaldrukker) verschilt technisch nogal van een laserprinter... En taalpurisme, da's iets waar we ons in de jaren '70, in de middelbare school, mee bezighielden. Nu wil ik eerder de kerk in het midden houden.
    Daarnaast zijn informatici - zonder te veralgemenen - mensen die taalkundig niet echt onderlegd zijn. Elk zijn vak, niet ?

    BeantwoordenVerwijderen