maandag 28 mei 2012

Mooi weer

de hele voorbije week.


's Morgens, bij het vertrekken naar het werk, was het nog grauw en nevelig, maar met zo'n 15 graden wel erg aangenaam fietsweer. Ook de beestjes vonden dat: op het vertrouwde jaagpad zie ik dagelijks het doorsnee-aanbod van de lokale fauna: konijnen (veel jongen nu), eekhoorns, fazanten, ganzen, kraaien en vele soorten watervogels.


In de loop van de dag klaarde het op, waardoor ik 's avond koos voor de cabrio-uitvoering. Het Flevobikedakje werd gedemonteerd en in eFAW opgeborgen, waarna ik bij een aangename 22° en met een licht achterlijke wind huiswaarts reed. Beter kan bijna niet: wind mee, zonnetje in de rug, lekkere temperatuur en rustig op de weg. Dat alles in een mooie lentesfeer, met frisgroen en knallende kleuren van de uitbundige bloei in de bermen.




Zo ben ik weer tevreden dat ik dagelijks kan genieten in de fiets, in plaats van opgesloten in een blik overal langs te razen. En dan is een oude Alleweder wel heel knap: welke andere velomobiel kun je zo aan de weersomstandigheden aanpassen ? Regen ? Dakje erop. Droog ? Dakje eraf. Warm ? Afhankelijk van hoe warm: ritsen openen of zeiltje verwijderen. Dat kan gewoon achter het zitje een plekje vinden. Dan valt een A2 te vergelijken met de Gforce met streamer. Lekker cruisen, ellebogen buitenboord en genieten van de wind in het gezicht.




Vandaar weinig berichten: het is te mooi weer. Buiten wezen en fietsen, daar gaat het om !

2 opmerkingen:

  1. [quote]in plaats van opgesloten in een blik overal langs te razen[/quote]
    heb je het dan op een auto? of dat je op het gemak rijd met je alleweder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Birger, zonder dakje en met het zeil eraf is de Alleweder zeker geen "blik". Ik bedoel dat het gewoon genieten is om de omgeving te kunnen beleven. In de auto ben je helemaal niet betrokken bij alles wat rond je te zien, horen en ruiken is.
      Een auto dient, wat mij betreft, maar twee doelen: verre afstanden (als de trein niet praktisch is) of grote hoeveelheden vervoeren.

      Verwijderen