woensdag 20 juni 2012

Bagage

Een fiets is een werktuig, bijvoorbeeld om boodschappen te doen of om andere verplaatsingen te doen waarbij je meestal wat spullen mee moet nemen.

Ik legde voordien al uit dat dit met een vouwfiets niet zo evident is. Wel, zo lang je de fiets niet wil opvouwen, maar een keer het zover is, vormen fietstassen een probleem.
In eerste instantie loste ik dit op met een Agu bagagedragertas.


Dat was al handig, vooral omdat die tas op de bagagedrager kan blijven als ik de fiets toevouw, maar qua capaciteit blijft het beperkt: er kan zelfs geen A4'tje in.

Nu is de capaciteit fel uitgebreid.


Een setje Ortlieb Sport-Packer Plus tassen breidde het pakvolume sterk uit. De Sport-Packer is een kleinere tas en da's nodig op de Birdy: met grote tassen blijf je namelijk met je hielen steken.

En als de fiets opgevouwen moet worden ? Dan gebruik ik één tas en daarmee kan ik het volgende doen.


Het draagstel kun je oprollen en bovenaan in de tas meenemen. Er bestaan ook tassen die je meteen als rugzak kunt gebruiken, maar daarbij krijg je alle vuil dat op de tas terechtkomt meteen op je rug. Met dit systeem is dat niet het geval en het is ook nog geventileerd.
Zo zal het wel lukken.

4 opmerkingen:

  1. Ik gebruik mijn vouwfietsje uiterst zelden. Maar hoe je dit allemaal weer op- en be-schrijft: Een lust voor het oog :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bagage capaciteit is aanzienlijk toegenomen en het ziet er nog netjes uit ook. Ik ben jaloers :)

    BeantwoordenVerwijderen