vrijdag 29 juni 2012

klappen

De situatie: ik rij aan een gezapig tempo - zo ergens tussen de 25 en 30 km/u - langs een mooi en ruim fietspad in de richting van het stadscentrum. Mooi weer, dus zijn er redelijk wat voetgangers en fietsers. Ergens onderweg wandelt een koppel ouders, terwijl de kinderen voor hen dwars over het fietspad staan, op hun fiets. Zoonlief, een jaar of 8 en op een veel te grote fiets, ziet me aankomen en probeert plaats te maken. Maar zijn fiets is veel te groot - daar kan hij niet aan doen, die zal hij wel van mama en papa gekregen hebben - en daardoor sukkelt hij vooruit, waardoor de doorgang voor mij smaller wordt.

Geen probleem hoor: een ervaren fietser anticipeert hierop en de opties liggen open. Indien het nodig is, kan ik tijdig stoppen en anders kan ik er nog mooi langs aan een matig tempo.

Tot mijn verbazing schiet een boze vader vooruit en krijgt zoonlief een klinkende draai om de oren... Blijkbaar moest het verkeersgedrag gecorrigeerd worden. Fietsplezier ? Mooi niet.

1 opmerking:

  1. Mja, niet alle mensen zijn fijngevoelig, of was het een spelletje sadofietsen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen