dinsdag 12 juni 2012

Verval

Naast eFAW heb ik nog wat fietsen in huis. Te weinig, dat geef ik toe, maar toch...

Onlangs gaf het zadel van mijn Trek er plots de brui aan. Zomaar, onaangekondigd. Het ene moment was het nog in prima staat en veertien dagen later zag het er zo uit.



Hiervoor is maar één oplossing mogelijk: een nieuw zadel. Sommigen verklaren dan meteen "een Brooks of Lepper. Beter is er niet." Maar dit is mijn boodschappenfiets. Kilometers afmalen (woonwerk) doe ik met eFAW en die beschikt over een comfortabele spanzitting. De Trek komt terecht in fietsenstallingen in de stad en zo. Die dient niet om honderd kilometer of meer in één keer af te leggen (hoewel, je weet maar nooit).

Bij de fietsenboer haalde ik een variant op wat erop zat: een Selle Royal, maar deze keer een "Respiro" model.


Afwachten hoe dit zit. Het oog in elk geval hi-tech, met een luchthapper onder de punt, ventilatie op de cruciale plaats (of die werkt is een andere zaak) en mooi afgewerkt.

Ik reed er gisteren voor de eerste keer een goede 10 km mee. Het is merkbaar harder dan de voorganger, maar ik ben er nog niet uit of dat een goede of een slechte zaak is.


2 opmerkingen:

  1. Harder is meestal beter. Een brooks is ook vrij hard maar dat heeft wel als voordeel dat je echt op je zitbotten zit en niet op je zachte delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook zo een zadel, die hightech kost meer maar bleek uiteindelijk niet beter te zijn. Ben toen maar overgeschakeld naar een ligfiets voor de lange afstanden. Was nog vele keren duurder maar ook vele keren beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen