vrijdag 5 oktober 2012

Eindelijk !

Het heet een flauwe zomer geweest te zijn. En toch... ik kan me in de verste verte niet herinneren dat ik ooit door een plensbui naar het werk reed. Voor de voorbije week werd dan eindelijk regen, veel regen, aangekondigd: makkelijk 20 l/m².
't Is niet normaal, dat weet ik, maar ik was er blij mee. Zo kon ik eindelijk eens weten hoe droog mijn VM blijft onder die omstandigheden.

De ochtend begon alvast niet goed: licht bewolkt en droog. Toen ik op het werk van de fietsenstalling naar mijn bureau stapte, begon het lichtjes te miezeren. Weer geen regen onderweg...


Buienradar voorspelde regen, veel regen, vanaf de middag. Enkele uren later waren ze daar van gedacht veranderd: de hevige buienlijn zou enkel onze franstalige landgenoten hun dag verpesten. In de loop van de namiddag betrok de lucht eindelijk en werden de buien frequenter en heviger. Zou het eindelijk toch lukken?


Het regende dan geen blaasjes, maar er viel wel wat uit de lucht toen ik vertrok. De neerslag varieerde van miezeren tot matige regen onderweg; droog werd het niet. Toch niet op de weg. In eFAW bleef het best gezellig: wat druppels waaiden van de rand van het dakje op mijn gezicht en sporadisch spatte wat water van de voetopening naar binnen, maar daar bleef het bij.




Buiten heerste al helemaal een herfstsfeer.


Ik denk dat ik onderweg, langs het jaagpad, niet meer dan twee fietsers kruiste. Een velomobiel is een groot voordeel bij zo'n weer, zeker weten ! 


Een eind verder, waar de route via Zwijnaarde Gent binnenkomt, had de regen wel voor extra hinder gezorgd.


De collega met de Quest heeft me laten weten dat bovenstaande bocht voor haar niet haalbaar is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten