donderdag 22 augustus 2013

Kobra: fijnafstemming

Na de tips op de BBQ-tocht en de reactie van Mick op het vorige bericht hierover, heb ik de kettingloop van de Kobra nog wat bijgestuurd.

Tijdens het weekeinde maakte ik er dit van.



Nu werd ook een suggestie van Mick toegepast.



Theoretisch zou de weerstand iets moeten toenemen, maar even een blokje om rijden leerde me dat de fiets in elk geval veel stiller geworden is. Ook het slingeren van de ketting zou tot het verleden moeten behoren.

Zodra alles naar wens blijkt, worden de spanbandjes netjes afgeknipt. Nu laat ik het nog even zo, zodat nog aangespannen kan worden indien dat nodig blijkt.

Een eerste testrit van zo'n 15 km toonde alvast aan dat de fiets veel stiller rijdt. De ketting slingert ook niet meer. Opdracht volbracht dus.

2 opmerkingen:

  1. Persoonlijk had ik wel nog het uiteidne van de kettingbuis een beetj conisch gemaakt wat de kas is nu groot dat binnen afzienbare tijd de ketttig door de buisjes heen zal slijten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar dat is snel gedaan, hoor. Ik wou eerst testen of de buisjes het verwachte resultaat zouden hebben. Nu dat bevestigd is, kan ik de boel netjes afwerken.

      Verwijderen