vrijdag 9 oktober 2015

Levenseinde

Tja, banden hebben niet het eeuwige leven. Deze keer was het de Tryker links die aan zijn einde kwam. Ik merkte gisteren dat die band niet meer mooi rond draaide. Er was ook een ritmisch geluid te horen van die kant. Dat hoort niet zo.

Vanmorgen werd de band gecontroleerd en de diagnose was niet moeilijk te stellen.

Dit was wat ik maar liefst drie plaatsen op het loopvlak vond, nadat ik alle modder en vuil van de band geveegd had.




Daarmee verder rijden, is om problemen vragen. De band werd dus sito presto gewisseld voor een andere. Deze is enkel nog goed voor het containerpark.

Het exemplaar dat er nu op ligt, kreeg ik van Paul-weg-op-wielen. Hij heeft er eigenlijk amper mee gereden, dus daar kan ik weer een eindje mee voort. Meestal haal ik zo'n 8.000 km met een Tryker. Helaas: omdat ik tussendoor geregeld banden wisselde, weet ik aan geen kanten hoeveel kilometers deze erop zitten heeft.

Ik weet het: met een Marathon (+) doe je meer, maar daar staat tegenover dat de Tryker veel fijner rijdt. Het aantal lekken valt ook erg mee. Ze houden enkel niet van gravelwegen en glas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten