donderdag 25 februari 2016

Weer op gang

Na twee weken griep was het tijd om weer aan het werk te gaan. Het zou meteen een normale werkweek worden en dat betekent elke dag 23 km heen en even ver terug met de E-Orca, wat het weer ook zou worden.

Maandagmorgen startte al meteen met een flinke tegenwind. Ik was ruim op tijd vertrokken. 's Avonds merkte ik wel dat de griep heel wat energie opgeslorpt had, want veel was er niet meer over na een dag werken en wat fietsen.

Dag na dag ging het beter en ook het weer viel erg mee. Maandagavond regende het flink, op weg naar huis, maar de rest van de week ging het van droog, maar bewolkt, tot stralend blauw.

Gisterenmorgen (woensdagmorgen) hing er nevel langs de Schelde tot de zon erdoor brandde. Het was de zoveelste aangename rit, maar telkens met het dakje aan boord, zodat ik bij eventuele regen toch droog verder kon.

Het begin van de rit langs het jaagpad: schemer en nevel
Een eindje verder: meer nevel en een volle maan aan de westkant
De zon achter de kerk van Melsen
En dan nog eentje van de rit terug, met de zon in de rug.


Het wordt weer leuker: 's morgens kan ik alweer genieten van de opkomende zon en 's avonds is het zelfs nog klaar als ik, zo tegen 18u, thuis kom.

Om de werkweek af te ronden, vertrok ik vanmiddag onder een blauwe hemel en kwam ik in de sneeuw thuis. De winter is nog niet voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten